Thitsar

 
Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
Other things
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus.
သစၥာေတာ္လွန္ေရးစာေပမဂၢဇင္း၏ ခရီးလမ္း
Monday, August 6, 2007
သစၥာ၏သမိုင္းကို ဘာေၾကာင့္ေျခရာေကာက္ရျပန္တာလဲ။ အေၾကာင္းရင္း ၂ ခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ပထမ အခ်က္က သစၥာအင္အားစု၊ သစၥာထုတ္ေ၀သူလူသစ္မ်ားသည္ သစၥာ၏ခရီးအစကို မ်က္ေျချပတ္္ ေနခဲ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သူတို႕သိရွိနားလည္ဖို႕လုိသည္။ သစၥာခရီးတ၀က္က လိုက္လာခဲ့ၾကသည့္ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ႏွင့္ ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုကိုလည္း သစၥာ၏သမိုင္းကို သိရွိေစလိုသည္။ ဒါမွ သစၥာဘာလဲ၊ ဘယ္လဲဆိုသည္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းသိျမင္မွာျဖစ္သည္။ ဒုတိယအခ်က္က သစၥာေတာ္လွန္ေရးမဂၢဇင္းအမွတ္ ၁ သည္ ရွားပါးမဂၢဇင္းျဖစ္ေနၿပီ။ ထုတ္လုပ္မႈေကာ၊ ျဖန္႔ျဖဴးေရးအပိုင္းကိုပါ အခက္အခဲႀကီးမားမႈက အဟန္႕အတားမ်ားျဖစ္ေစခဲ့သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ သစၥာေတာ္လွန္ေရးအမွတ္ ၁ သည္ ပ်ံ႕ႏွံ႕သင့္သေလာက္ မပ်ံ႕ႏွံ႕ခဲ့။ အေရအတြက္နည္းနည္းႏွင့္ေရာက္လာခဲ့သည့္အတြက္ ယၡဳအခါ ရွာ၍ပင္မရေတာ့။ ထို႕ေၾကာင့္ သစၥာေတာ္လွန္ေရး စာေပမဂၢဇင္းအမွတ္ ၁ တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ သစၥာ၏သမုိင္းအစ “ ႏႈတ္ခြန္းဆက္နိဒါန္း” တစိတ္တပိုင္းကို ျပန္ေဖာ္ရျခင္းျဖစ္သည္။

ႏႉတ္ခြန္းဆက္နိဒါန္း

(၁)

သစၥာစတင္ထုတ္ေ၀ခဲ့စဥ္က ၁၉၉၁ ၾသဂုတ္၊ စက္တင္ဘာလ ယၡဳသစၥာကိုျပန္ထုတ္ေ၀ သည္မွာ ၂၀၀၄ ေမလ။ ၁၃ ႏွစ္ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း က်န္ရစ္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည့္ ၉၁ ကို ပုိ၍ပင္ ျပန္လည္တမ္းတ သတိရေစခဲ့သည္။ သစၥာကိုဘာေၾကာင့္ျပန္လည္ ထုတ္ေ၀ရသလဲ။ ေတာ္ လွန္ေရးရဲေဘာ္မ်ားႏွင့္စာဖတ္သူတို႔အား ၉၁ သို႔ အမွတ္အရ ေရးသားတင္ျပလုိက္ပါသည္။

လြတ္ေျမာက္ေဒသ ေတာ္လွန္ေရးဗဟုိခ်က္မမာနယ္ပေလာတြင္ “စာေပႏွင့္အႏုပညာ ရွင္မ်ားကလပ္” ကို ၁၉၉၁၊ ေဖေဖၚ၀ါရီ၊ ၂၈ တြင္ ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၾကသည္။ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမသို႔ ေရာက္လာခဲ့ၾကသည့္ အႏုပညာရွင္မ်ား၏ စုစည္းမွု၊ ေတာ္လွန္သည့္ ႏိုင္ငံေရးအေတြးအေခၚစု စည္းမွု၊ ေတာ္လွန္ေရးအႏုပညာစုစည္းမွုလည္း ျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသားၫြန္႔ေပါင္းအစုိးရ ဖြဲ႕စည္း ထူေထာင္ၿပီးစကာလ မေရွးမေႏွာင္းမွာပင္ “စာေပႏွင့္အႏုပညာရွင္မ်ားကလပ္” ကို အမ်ဳိးသား ၫြန္႔ေပါင္းအစုိးရ ျပန္ၾကားေရး႒ာန ၀န္ႀကီးဦးလွေဖ(ကြယ္လြန္)ႏွင့္လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမေဒသ၊ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ NLD_LA တို႔ ကမကထျပဳၿပီး ဦးေဆာင္ကာ ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ထိုေန႔က KNU အစည္းအေ၀းခန္းမႀကီးတြင္ ဖြဲ႕စည္းထူေထာင္လိုက္ၾကစဥ္ အမ်ဳိး သားၫြန္႔ေပါင္းအစိုးရ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဒါက္တာ စိန္၀င္း၊ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဦးလွေဖ၊ NLD_LA ဥကၠ႒ ဦး၀င္းခက္၊ KNU ဒုတိယ ဥကၠ႒ ဖဒိုေစာသန္းေအာင္တို႔က အမွာစကားေျပာၾကသည္။ အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးႏွီးေႏွာၾက၊ လြတ္လပ္စြာေတြးေတာ၊ လြတ္လပ္စြာေရးသားထုတ္ေ၀၊ လြတ္လပ္စြာ အႏုပညာ ဖန္တီးဆန္းသစ္ လြတ္လပ္ေရးအသံသည္ အစည္းအေ၀းခန္းမထဲ တြင္ ဂယက္ထ ဟိန္းစည္ေနေလေတာ့သည္။ ၿပီးေတာ့ ျပည္တြင္း၌ ဒီမုိကေရစီလံုး၀ ဆိတ္ သုဥ္းေနစဥ္ လွုပ္ရွား႐ုန္းကန္ေနၾကသည့္ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာ၊ အႏုပညာရွင္တို႔အတြက္ လူထုလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ အလုပ္လုပ္ၾကရန္၊ ထိုေႂကြးေၾကာ္သံက လည္း ႐ုိက္ခတ္ပဲ့တင္ထပ္ေနခဲ့ေလသည္။ သဘင္အႏုပညာရွင္ေကာ္မတီ၊ ဂီတအႏုပညာရွင္ ေကာ္မတီ၊ ပန္းခ်ီပန္းပုအႏုပညာရွင္ေကာ္မတီ၊ စာေပအႏုပညာရွင္ေကာ္မတီ၊ သတင္းႏွင့္မွတ္ တမ္းအႏုပညာရွင္ေကာ္မတီ။ ထိုေကာ္မတီ ငါးခုကိုအေျခခံကာ “စာေပႏွင့္အႏုပညာရွင္မ်ား ကလပ္”ကို ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္။ နာယကအဖြဲ႕၊ အမွုေဆာင္အဖြဲ႕ႏွစ္ဖြဲ႕ထားရွိသည္။ အက်ဳိးေဆာင္ ေကာ္မတီတြင္ ဥကၠ႒ ဦး၀င္းခက္၊ ဒု- ဥကၠ႒ ႏိုင္၀င္းေဆြ၊ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ေမာင္စိုးခ်ိန္။ ဆရာေမာင္စင္ၾကယ္ မာနယ္ပေလာသို႔ေရာက္လာေသာအခါ ဒု-ဥကၠ႒ ၁ မွာ ေမာင္စင္ၾကယ္၊ ဒု-ဥကၠ႒ ၂ က ႏုိင္၀င္းေဆြ။

“စာေပႏွင့္အႏုပညာရွင္မ်ားကလပ္”ကို ဖြဲ႕စည္းၿပီးသည္ႏွင့္ စာေပအႏုပညာရွင္ေကာ္မ တီ ‘သစၥာရီဗ်ဴး’ ကို ထုတ္ေ၀ရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾကသည္။ ေကာ္မတီအသီးသီးတြင္ တုိင္းရင္းသား အႏုပညာရွင္မ်ားပါ၀င္ခဲ့ၾကသည္။ စာေပကလပ္ (စာေပအႏုပညာရွင္မ်ား ေကာ္မတီ) ႏွင့္သစၥာ ရီဗ်ဴးမဂၢဇင္းတြင္ KNU မွ ကရင္အမ်ဳိးသားကဗ်ာဆရာမ်ား ပါ၀င္ဆုေဆာင္းမိခဲ့ၾကသည္။ ဖားလီး ကလိုး၊ ပန္းခက္၊ ဆူးႏွင္းဆီတို႔သည္ ကရင္အမ်ဳိးသားကဗ်ာဆရာ စာေရးဆရာမ်ားျဖစ္ၾက သည္။

(၂)

စာေပကလပ္က ထုတ္ေ၀သည့္ သစၥာရီဗ်ဴး၏ အဓိကဦးတည္ခ်က္မွာ ဖက္ဆစ္အာ ဏာရွင္စနစ္ကို ေခ်မွုန္းသုတ္သင္မည့္ အမ်ဳိးသားျပည္သူတရပ္လံုး ဖက္ဆစ္ေအာက္မွ ႐ုန္း ထြက္လြတ္ေျမာက္ေစမည့္ေတာ္လွန္ေရးကို အားျဖည့္ေထာက္ကူရန္ျဖစ္သည္။ ရဲရဲၾကည့္၊ ရဲရဲ ျမင္၊ ရဲရဲေတြး၊ ရဲရဲေရးကာ ေတာ္လွန္ေရးစာေပကိုသာ ေရြးခ်ယ္ရန္ျဖစ္သည္။ အေခ်ာင္သမား ၀ါဒ စာေပကိုေရြးခ်ယ္ရန္မဟုတ္။ ေတာ္လွန္ေရးနယ္ပယ္အတြင္းရွိ ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႕အ စည္းမ်ား၊ ႏုိင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားအခ်င္းခ်င္းၾကားတြင္ ေသြးစည္းညီၫြတ္မွု ပ်က္ျပားႏုိင္ သည့္အမွုကို မေရြးခ်ယ္ရန္။ ထို႔ျပင္ သစၥာရီဗ်ဴးကိုထုတ္ေ၀သည့္ စာေပကလပ္သည္ လူထု လမ္းစဥ္ကိုက်င့္သံုးမည္။

စာေပကလပ္ႏွင့္ သစၥာရီဗ်ဴး၏ မူ၀ါဒသေဘာထားတစံုလံုးကို ျခံဳငံုေဖာ္ျပရလွ်င္ ထိုအခ်က္မ်ားကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္သည္။ သစၥာရီဗ်ဴးမဂၢဇင္းတြင္ “သံုးသပ္အျမင္ကဏၭ”ကို ဖြင့္ လွစ္ထားေပရာ ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားၾကားတြင္ ညီၫြတ္မွုကို အဟန္႔အတားမျပဳ ႏိုင္ရန္ စည္းမ်ဥ္းဆန္ဆန္ကန္႔သတ္ထားရသည္။ သံုးသပ္အျမင္ကို မည္သူမဆိုေရးသားတင္ျပ ႏိုင္သည္။ ေတာ္လွန္ေရးကို ေရွး႐ွုရမည္။ ဓမၼဓိဠာန္က်ရလိမ့္မည္ဟု အယ္ဒီတာအဖြဲ႕က ဖြင့္ဆိုထားသည္။

(၃)

စာေပကလပ္အစည္းအေ၀းမွ တင္ေျမႇာက္ခန္႔အပ္သည့္ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕ကို သစၥာရီ ဗ်ဴး မဂၢဇင္းထုတ္ေ၀ရန္ တာ၀န္ေပးအပ္လိုက္သည္။ တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာက ေမာင္စိုးခ်ိန္။ အဖြဲ႕၀င္အယ္ဒီတာမ်ားမွာ ႏိုင္၀င္းေဆြ၊ ပန္းခက္၊ စြမ္းၿမိဳင္၊ ဆူးႏွင္းဆီ၊ တိုက္ေအာင္တို႔ျဖစ္ သည္။ မဂၢဇင္းအမွတ္ ၁ တြင္ ထုိစာရင္းအတိုင္းေဖာ္ျပထားသည္။ မဂၢဇင္းအမွတ္ ၂ မွ စ၍ တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာမထားေတာ့ပဲ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕ကိုသာ ထားရွိသည္။ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕တြင္ ႏိုင္၀င္းေဆြ၊ ေမာင္စုိးခ်ိန္၊ စြမ္းၿမိဳင္၊ ေဒါင္းနီ၊ ဆူးႏွင္းဆီ၊ ပန္းခက္၊ တုိက္ေအာင္တို႔ ျဖစ္သည္။

ပထမဆံုးအႀကိမ္မဂၢဇင္းထုတ္ေ၀စဥ္က တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာႏွင့္ အဖြဲ႕၀င္အယ္ဒီတာ မ်ားကိုသာ ဖြဲ႕စည္းတာ၀န္ေပးအပ္ခဲ့၍ ေမာင္စုိးခ်ိန္ႏွင့္ႏုိင္၀င္းေဆြတို႔ စာအုပ္ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ရန္ မဲေဆာက္သို႔တက္လာခဲ့ၾကေသာ္လည္း လက္ထဲတြင္ စာမူေတြပဲ ပါလာသည္။ ေငြေၾကးပါမ လာ။ ကြန္ပ်ဴတာမရွိ။ လက္ႏွိပ္စက္လည္းမရွိ။ မဲေဆာက္ေရာက္မွ လက္ႏွိပ္စက္ရွာရ၊ ေငြရွာရ သည္။ ရွာရင္း ေဖြရင္း စုေဆာင္းရင္းကပင္ လက္ႏွိပ္စက္အုိကေလးတလံုး ရလာခဲ့သည္။ ေငြကို အလွဴခံၿပီးစုေဆာင္းရသည္။ ဗမာကုန္သည္ထံမွ အလွဴခံသျဖင့္ ေငြေၾကးအသင့္အတင့္ ရလာခဲ့သည္။ တကယ့္ေတာ္လွန္ေရးပဲ။ ဘာမွမရိွရာက ရွိလာခဲ့သည္။ စာမူအဆင့္မွ တဆင့္ ေ၀ဆာေသာ၊ လန္းဆတ္ေသာ မဂၢဇင္းပန္းပြင့္တပြင့္သည္ ခက္ခဲစြာပြင့္လာခဲ့သည္။ ေတာ္လွန္ ေရးရနံ႔တို႔ျဖင့္ ထံုျမေနေလေတာ့သည္။ သစၥာရီဗ်ဴးက ေတာ္လွန္ေရးနယ္ပယ္တြင္ ပဲ့တင္ထပ္ ႐ုိက္ခတ္လုိက္ေလသည္။

(၄)

မဂၢဇင္းအမွတ္ ၂ ႏွင့္ ၃ အတြက္ KNU က ေငြေၾကးထုတ္ေပးေလသည္။ စာေရးသူမ်ား မွာလည္း အင္အားေကာင္းလာသည္။ ျပည္တြင္းမွထြက္လာခဲ့ၾကသည့္ ေတာ္လွန္ေရးအင္အား စုမ်ားသည္ မာနယ္ပေလာသို႔ တဖြဲဖြဲေရာက္လာခဲ့ၾကသည္။ လူ႔ေဘာင္သစ္ပါတီ၀င္မ်ား၊ NLD ပါတီ၀င္မ်ား၊ စသည့္အဖြဲ႕အစည္းအသီးသီးမွ ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ထိုအင္အားစုေတြထဲမွ စာေပသမားမ်ား ကဗ်ာဆရာ စာေရးဆရာမ်ား ပါလာၾကသည္။ သစၥာရီဗ်ဴးတြင္ သူတို႔အင္အားစုႏွင့္ ေရာက္လာစုစည္းၾကသျဖင့္ သစၥာသည္ ပို၍ေ၀စည္လာ ေလသည္။ ထိုစဥ္က မာနယ္ပေလာတြင္ သစၥာရီဗ်ဴးႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္စာေစာင္မ်ားမွာ KNU က ထုတ္ေ၀ေသာ “သႏူးထူး” ဂ်ာနယ္၊ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီတပ္ေပါင္းစု မဒတ ဂ်ာနယ္၊ KNU က ပင္ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ထုတ္ေ၀ေသာ “KAREN NATIONAL UNION (K - N - U) BULLETIN” ႏွင့္ ေက်ာင္းတပ္ဦး (မကဒတ) က ထုတ္ေ၀ေသာ ေဒါင္းအုိးေ၀တုိ႔ျဖစ္သည္။

သစၥာရီဗ်ဴးအမွတ္ ၄ ကိုမူ ဆက္လက္မထုတ္ေ၀ႏုိင္ေတာ့။ ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစု မ်ား၏ အခ်က္အခ်ာ ဗဟုိဠာနခ်ဳပ္ျဖစ္သည့္ မာနယ္ပေလာသည္ စစ္ရိပ္သန္းလာၿပီဆိုက တည္းက မတည္ၿငိမ္ေတာ့။ ထိုမတည္ၿငိမ္မွုက သစၥာမဂၢဇင္းကို ဟန္႔တားခဲ့ေလသည္။ ထို႔ျပင္ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕ထဲမွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ားပါ၀င္ခဲ့ရာ KNU အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း ပဋိပကၡက ထိုအယ္ဒီတာအဖြဲ႔၀င္မ်ားကိုပါ ထပ္မံ႐ိုက္ခတ္ေလသည္။ ေနာက္တခ်က္ အယ္ဒီ တာအဖြဲ႔၀င္ ဆရာႏိုင္၀င္းေဆြသည္ ထိုစဥ္က ဘာသာေရးထဲတြင္ နစ္ေနကာ သစၥာရီဗ်ဴးကုိ လွည့္မၾကည့္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ တကယ္လည္း စစ္ပူကာလ ျဖစ္ေန၍ မာနယ္ပေလာခုခံ စစ္အတြက္ အာ႐ံုစုိက္ခဲ့ၾကရသည္။ သစၥာထုတ္ေ၀ေရးကို ရပ္ဆုိင္းထားလုိက္ရေတာ့သည္။

(၅)

သစၥာရီဗ်ဴးစာေစာင္အမွတ္ ၁ မွ ေရတြက္လွ်င္ ၁၂ ႏွစ္ေျမာက္ကာလ၌သစၥာေတာ္လွန္ ေရး စာေပမဂၢဇင္း (သစၥာမဂၢဇင္း) အမွတ္ ၁ ကိုထုတ္ေ၀ျဖစ္ခဲ့သည္။ သစၥာေတာ္လွန္ေရးစာ ေပ မဂၢဇင္းကိုေမြးဖြားေသာအခါ သစၥာရီဗ်ဴးထုတ္ေ၀စဥ္ကႏွင့္မတူေတာ့။ အေျခေနခ်င္း ကြာ ျခားသြားၿပီ။ ထုတ္ေ၀သည့္ေနရာက မာနယ္ပေလာႏွင့္ မဲေဆာက္မဟုတ္ေတာ့။ သစၥာမဂၢဇင္း အမွတ္ ၁ ကိုထုတ္ေ၀စဥ္ အေမရိကန္၊ ဂ်ပန္ႏွင့္ေတာင္ကိုးရီးယားအင္အားစုက ထုတ္ေ၀ သည္။ ေတာင္ကိုးရီးယားမွ ၀င္းေပၚေမာင္ကို အားကိုးအားထားျဖင့္ အယ္ဒီတာအျဖစ္ထားရိွ ကာ ပံုႏွိပ္၊ ထုတ္ေ၀၊ ျဖန္႔ခ်ိေစခဲ့သည္။ တကယ္က ဧရာမထုိတာ၀န္မ်ားကုိ သူ႔ေခါင္းေပၚသို႔ ထိုးတင္ေပးခဲ့မိျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္အခက္အခဲေပါင္းမ်ားစြာက ထပ္ခ်ပ္မကြာ ေမြးဖြား လာသည္။ ၀င္းေပၚေမာင္တေယာက္တည္း ပံုႏွိပ္၊ ထုတ္ေ၀ ျဖန္႔ခ်ိအားလံုးကို မ႐ုန္းႏုိင္ေတာ့။ ထို႔ေၾကာင့္သစၥာမဂၢဇင္း ၂ ကို ထုတ္ေ၀ရန္ ျပင္ဆင္ရေသာအခါ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ ျဖန္႔ခ်ိေရးကို ထိုင္း မဲေဆာက္ရွိေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုထံ လႊဲအပ္ခဲ့ရသည္။ ေတာ္လွန္ေရးစာေပ မဂၢဇင္းကို ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုက ထုတ္္ေ၀သျဖင့္ အားနာစရာမလိုေတာ့။ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ မွ ရဲေဘာ္တခ်ဳိ႕ႏွင့္ စြမ္းၿမိဳင္၊ ကိုခင္လြန္း၊ သစ္ေကာင္းအိမ္၊ ဆရာဦးျမင့္ေအာင္သန္႔တို႔ ျပည္ပ သို႔ထြက္ခြါၾကမည့္အတြက္ သစၥာထုတ္ေ၀ေရးကို မိတ္ေဆြတို႔မွာ ေက်ာခိုင္းထားခဲ့ၾကရသည္။ မတတ္သာလြန္း၍ ေက်ာခုိင္းခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။

(၆)

သစၥာစာေပမဂၢဇင္းအမွတ္ ၂ မွ စ၍ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕၊ တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာအဖြဲ႕၀င္ ၂ ဦးသာ ထားရွိသည္။ ေမာင္စိုးခ်ိန္ႏွင့္ မဇင္ဇင္တို႔ျဖစ္သည္။ သဘာပတိ သို႔မဟုတ္၊ နာယက သို႔မဟုတ္၊ အၾကံေပးအျဖစ္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မခန္႔အပ္ခဲ့။ နည္းနည္းကေလးေတာင္ မစဥ္းစာခဲ့။ သ႐ိုးသရီမျဖစ္ခဲ့။ မိမိယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္ မိမိစိတ္ေျခေထာက္ေပၚ ပုိင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ရပ္တည္ခ်က္ ေလာက္ ခုိင္မာျခင္းသည္ အဘယ္မွာ ရွိႏုိင္ပါအံ့နည္း ဟူ၍ စြဲၿမဲခဲ့၍ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ သစၥာ အယ္ဒီတာကို အျခားစာေစာင္မွ အယ္ဒီတာလာလုပ္ပါဟူ၍ အယ္ဒီတာအျဖစ္ခန္႔အပ္ေသာ္ လည္း တြင္တြင္သာျငင္းပယ္ခဲ့သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း။ မိမိကိုယ္တုိင္ လြတ္လပ္မႈကို ျမတ္ႏုိးတြယ္မက္သကဲ့သို႔ အယ္ဒီတာအျဖစ္ ခန္႔အပ္ဖိတ္ေခၚသူတို႔ကိုလည္း လြတ္လပ္မႈကို ခ်စ္ျမတ္ႏုိးေစလုိ၍ ျဖစ္သည္။ ထိုသေဘာထားမ်ားေၾကာင့္ သစၥာမဂၢဇင္းအတြက္ တာ၀န္ခံ အယ္ဒီတာအဖြဲ႕၀င္ ၂ ဦးျဖင့္ အခိုင္အမာ ရည္တည္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သို႔ေသာ္ သစၥာေတာ္လွန္ေရးစာေပအင္အားစုျဖစ္သည့္ သစၥာထုတ္ေ၀သူမ်ားႏွင့္ ဂ်ပန္- တိုက်ဳိရွိသစၥာ တာ၀န္ခံမ်ားမွာ အေျပာင္းအလဲမ်ားရိွလာခဲ့သည္။ ပထမအခ်က္အေနျဖင့္ တာ၀န္ခံမ်ားခန္႔ အပ္ျခင္းကို မွတ္တမ္းတင္ရေပလိမ့္မည္။ သစၥာအင္အားစုသည္

(၁) သစၥာေတာ္လွန္ေရးစာေပမဂၢဇင္းကို ပံုမွန္ထုတ္ေ၀ေနျခင္း

(၂) အျခားေသာ ေတာ္လွန္ေရးစာေပဆုိင္ရာ ၀တၳဳတို၊ ကဗ်ာ၊ ေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္၊ သမိုင္း မွတ္တမ္းမ်ားကို တဖက္က ထုတ္ေ၀

(၃) ႏိုင္ငံေရးစာေပႏွင့္ အႏုပညာလႈပ္ရွားမႈမ်ားအတြက္ မိတ္ေဆြရဲေဘာ္ စာေစာင္ မဂၢဇင္း အင္အားစုမ်ားႏွင့္အတူ ပါ၀င္လႈပ္ရွားေရး

(၄) ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္အား တုိက္႐ိုက္ေထာက္ပံ့အားျဖည့္ေပးျခင္း၊ (ဗမာျပည္ စစ္အာ ဏာရွင္စနစ္ဖ်က္သိမ္းပစ္ရန္ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ လူထုတုိက္ပြဲေပါင္းစပ္ေရးအ တြက္ ႐ုန္းကန္ေနၾကသည့္ ရဲေဘာ္မ်ားကို တိုက္႐ိုက္ေထာက္ကူျခင္း) အထူးသျဖင့္ တပ္ရင္း ၂ ရင္းကို ပံုမွန္ေထာက္ပံ့ျခင္း

(၅) တပ္ရင္း ၈ က ဖြင့္လွစ္ထူေထာင္ထားသည့္ ယမံုနာမူႀကိဳေက်ာင္းကို ေထာက္ပံ့ေရး (က ေလး ၁၂၀ ဆရာမ ၁၀ ဦးႏွင့္ ေက်ာင္းစရိတ္တို႔ကို လစဥ္လတုိင္းပံုမွန္ ေထာက္ပံ့ကူပံ့ႏိုင္ ေရး) စသည့္ လုပ္ငန္း ၅ ရပ္ကို ျပည့္မွီေစရန္ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားေနၾကရျခင္းျဖစ္သည္။ တာ၀န္ခံဆို သူမ်ားသည္ သာမန္အဖြဲ႕၀င္အင္အားစုထက္ ၂ ဆ ၃ ဆ၊ ၄- ၅ ဆ ထမ္းရြက္ရမည့္သူမ်ား ျဖစ္ရေပလိမ့္မည္။ ကိုယ္က်ဳိးကိုနဲနဲမဟုတ္ မ်ားမ်ားစြန္႔ရလိမ့္မည္။ တန္ဘုိးႀကီးမားလွသည့္ ကိုယ္ပိုင္အခ်ိန္ကို သစၥာလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ေပးအပ္ရေပလိမ့္မည္။ နဲနဲမက မ်ားမ်ားအနစ္ နာခံရလိမ့္မည္။ အထူးသျဖင့္ ေတာ္လွန္ေရးစိတ္ဓာတ္ႏွင့္အတူ ေတာ္လွန္ေရးအေပၚ ထားရွိ သည့္ေစတနာႏွင့္ စိတ္ဆႏၵသည္ ထက္သန္ခုိင္က်ည္ေနရလိမ့္မည္။ ဆိုခဲ့ၿပီးျဖစ္သျဖင့္ လုပ္ ငန္း ၅ ရပ္ကုိ အေကာင္အထည္ေဖၚဖို႔အၿမဲထိုးထြင္း တီထြင္ၾကံဆေနသူ ျဖစ္ရေပလိမ့္ဦးမည္။ ထိုႏႈန္းစံမ်ား တန္ဘုိးမ်ား ျပည့္မွီရလိမ့္မည္။ ရာႏႈန္းျပည့္မဟုတ္သည့္တိုင္ ရာႏႈန္းျပည့္နီးပါး ျပည့္၀ရေပလိမ့္မည္။ ထိုသို႔ျပည့္မွီလွ်င္ ဦးေဆာင္ႏုိင္သည့္ တာ၀န္ခံျဖစ္ၿပီ။ ဤသို႔ျဖင့္ အသင့္ ေတာ္ဆံုးတာ၀န္ခံမ်ားကို အယ္ဒီတာအဖြဲ႔ခန္႔အပ္ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္ ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သစၥာ အင္အားစု၊ သစၥာ၏ လုပ္ငန္း ၅ ရပ္အတြက္ ဆရာမႀကီးေစာမာန္ (ခ) ေဒၚၫြန္႔ၫြန္႔စန္း၊ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္ႏိုင္ႏွင့္ မသင္းသင္းလတ္တို႔သည္ တာ၀န္ခံမ်ားျဖစ္လာခဲ့သည္။ သစၥာ ၂ မွ ၈ အထိ သူတို႔သံုးဦးမွာ သံမဏိတာ၀န္ခံသံုးဦး။ တဦးခ်င္း၏ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သည့္ စြမ္းရည္မ်ားမွာ ေလးစားဂုဏ္ယူဖြယ္ျဖစ္သည္။ (သစၥာက မွတ္တမ္းတင္ထားၿပီးျဖစ္ပါသည္။) သစၥာတာ၀န္ခံ (ဂ်ပန္) ကဗ်ာဆရာမေစာမာန္ (ေခၚ) ေဒၚၫြန္႔ၫြန္႔စန္း ၂၀၀၆ ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၈ ရက္တြင္ ဆံုး ပါးကြယ္လြန္ေသာအခါ သစၥာမဂၢဇင္းအမွတ္ ၁ ကတည္းက အမာခံအျဖစ္ပါ၀င္လာခဲ့သည့္ မယုယုခိုင္ (မယု) ကို ဂ်ပန္တာ၀န္ခံအျဖစ္ ခန္႔အပ္ခဲ့သည္။ မယုယုခုိင္သည္ သစၥာ ၉ (၂၀၀၆ ေမလ ထုတ္) မွစ၍ တာ၀န္ခံျဖစ္လာခဲ့သည္။ သစၥာအင္အားစု၏ လုပ္ငန္းမ်ားမွာ ေလးနက္ က်ယ္ေျပာလာသည္ႏွင့္ အမွ် တာ၀န္ခံဆိုသူမ်ားမွာ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔လႊတ္မႈ၊ အနစ္နာခံမႈေတြ ပုိၿပီးႀကီးမားလာခဲ့ရသည္။ ေလးစားဂုဏ္ယူမိပါသည္။

သစၥာ ၁၂ ကို ထုတ္ေ၀အၿပီး သစၥာ ၁၃ ကိုျပင္ဆင္စအခ်ိန္တြင္ တာ၀န္ခံမသင္းသင္း လတ္က ႏႈတ္ထြက္လုိက္ေလသည္။ သစၥာအင္အားစုထဲ သို႔မဟုတ္ ထုတ္ေ၀ထဲ ပါ၀င္ရန္အ လြန္ လြယ္ကူသလို၊ ထြက္သြားဘုိ႔အတြက္လည္း အလြန္လြယ္ကူပါသည္။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ သစၥာ ၁ မွ ၁၂ အထိ (၂၀၀၄ မွ ၂၀၀၇ အထိ) အထက္သန္ဆံုး၊ အေထာက္ကူႏိုင္ဆံုး တာ၀န္ ခံမသင္းသင္းလတ္ႏႈတ္ထြက္ခဲ့သျဖင့္ အားလံုး၀မ္းနည္းပက္လက္ျဖစ္ခဲ့ၾကရသည္။ ရန္သူကို ဒူးေထာက္အညံ့ခံသည့္သူကို လက္လႊတ္လိုက္ရျခင္းမဟုတ္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဖ်က္သိမ္းလို သူကို လက္လႊတ္လိုက္ရျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ဒါဟာသစၥာအတြက္ တကယ္ဆံုး႐ႈံးမႈပါပဲ။ လက္ေလွ်ာ့ လုိက္ရျခင္းသည္ပင္လွ်င္ မတတ္သာ၍ လက္ေလွ်ာ့လိုက္ရျခင္းျဖစ္သည္။ တာ၀န္ခံ ၃ ဦးႏွင့္မ လံုေလာက္ပါက လုိအပ္ခ်က္ေတာင္းဆိုမႈအရ ထပ္မံျဖည့္ဆည္းခန္႔အပ္ရေပလိမ့္ဦးမည္။

(၇)

သစၥာအယ္ဒီတာ၊ တာ၀န္ခံ၊ ျခယ္သျပင္ဆင္ ပံုႏွိပ္ျဖန္႔ခ်ိသူတို႔ အေျပာင္းအလဲမ်ားရွိ လာခဲ့သကဲ့သို႔ ထုတ္ေ၀သူအင္အားစုမွာလဲ အေျပာင္းအလဲမ်ားရွိလာခဲ့သည္။ ၀င္လာခဲ့သည့္ လူသစ္မ်ားသည္ အတန္ၾကာလာသည့္အခါ ထြက္ခြါသြားၾကျပန္သည္။ သူ႔အေၾကာင္းႏွင့္သူပါ ပဲ။ သစၥာမဂၢဇင္း ၁ ႏွင့္ ၂ မွ စတင္ကာ သစၥာမဂၢဇင္း ၁၃ အထိ (၂၀၀၄ မ် ၂၀၀၇ တိုင္ေအာင္) ဗမာျပည္စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဖ်က္သိမ္းေရး မိုးထဲေလထဲ မုန္တုိင္းကာလထဲမွာ၊ လူ႔ဘ၀အခက္ အခဲ ဆူးေတာထဲမွာ သစၥာမဂၢဇင္းကို ခိုင္ခုိင္မတ္မတ္ရည္တည္ကာ သစၥာအင္အားစု၏ ဆိုခဲ့ၿပီး သည့္ လုပ္ငန္း (၅) ရပ္ကို ထမ္းရြက္သယ္ပိုးခဲ့ၾကသူမ်ားမွာ ၁။ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္ႏုိင္(ယၡဳ သူ႔ဇနီး အညိဳလည္းပါလာၿပီး)။ ၂။ ကိုသက္ႏုိင္ထြန္း၊ ေနာ္ပရီဆယ္လာ ၃။ ကိုေအာင္မ်ဳိးေက်ာ္၊ မယုယုခိုင္၊ ၄။ ကိုသက္လင္း၊ မၾကဴၾကဴစိန္ (အာဟာရဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာ)။ ၅။ ကိုျမင့္ႏုိင္ (ခ) ကိုထိန္လင္းေအာင္(အာဟာရဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာ)။ ၆။ ကိုဖုန္းျမင့္သိန္း၊ မတင္ႏြယ္၀င္း။ ၇။ ကိုဆန္နီ၊ မမိုးဦး။ ၈။ ေမာင္စိုးခ်ိန္၊ မဇင္ဇင္တို႔ျဖစ္သည္။ (မသင္းသင္းလတ္က သစၥာ ၁၂ အ ထိ ထုတ္ေ၀ခဲ့သူ၊ တာ၀န္ခံအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သျဖင့္ တေလးတစား တျမတ္တႏိုး ဂုဏ္ျပဳမွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။)

ထိုသို႔အမာခံသစၥာအင္အားစုမ်ား ရပ္ခံရပ္တည္ခဲ့သကဲ့သို႔ အမာခံအင္အားစုအသစ္ မ်ားလည္း ထပ္မံတိုးပြားလာခဲ့သည္။ သူတုိ႔၏ တက္ႂကြႏိုးၾကားမႈ၊ ေတာ္လွန္ေရးစိတ္ဓာတ္ ယံု ၾကည္ခ်က္ခိုင္မာလာမႈ၊ ေခတ္က ေပးအပ္လာသည့္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဖ်က္သိမ္းေရးတာ၀န္ မ်ားကို အတက္ႂကြဆံုးထမ္းရြက္သယ္ပိုးလိုမႈတို႔ေၾကာင့္ သစၥာကိုထုတ္ေ၀၊ သစၥာလုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ ႐ုန္းကန္လာခဲ့ၾကသည္။ ဒဏ္ခံႏိုင္ဖို႔ဆို ေတာ္႐ံုတန္ရံုဇြဲႏွင့္မရ။ အခက္အခဲေတာင္စဥ္ ေတာင္တန္းမ်ားကို ေက်ာ္လႊားႏုိင္မွာမဟုတ္၊ အမာခံအင္အားစုမ်ားမွာ ႏုရာမွ ရင့္က်က္လာခဲ့ ၾကၿပီး။ ထိုမုန္တိုင္းေတာင္တန္းမ်ားကို တလၿပီးတလ ေက်ာ္တက္ျဖတ္သန္းလာႏိုင္ခဲ့သည့္ သတၱိ၊ ဇြဲမွာ ္အားထားေလးစားစရာျဖစ္လာသည္။ ဗမာျပည္လူမႈေတာ္လွန္ေရးအတြ႕ေတာက္ပ လာမည့္ ၾကယ္ပြင့္မ်ားပင္ ျဖစ္ခ်ိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ပဂၢိဳလ္ေရးကိုယ္က်ဳိးစီးပြားဘ ၀မွာ ျမႇဳပ္ႏွံထားရာကေန တစထက္တစ လမ္းခြဲကာ ေတာ္လွန္ေရးတြင္ ပါ၀င္ခ်ီတက္လာေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

(၈)

သစၥာေတာ္လွန္ေရးစာေပမဂၢဇင္း၏ စာေပမူ၀ါဒကဘာလဲ။ ။ ထုတ္ေ၀ျဖန္႔ခ်ိခဲ့သည့္ သစၥာမ ဂၢဇင္းတိုင္းတြင္ အေလးအနက္ေဖာ္ျပထားခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ သစၥာအင္အားစုအဖြဲ႔၀င္မ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို႔ထုတ္ေ၀ေနၾကသည့္ သစၥာမဂၢဇင္းစာအုပ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္မူ၀ါဒကို သိရွိထားရေပ လိမ့္မည္။ မိမိစီးသည့္ျမင္းသည္ ဘာျမင္းလဲ။ အထီးအမ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာသိျမင္ရလိမ့္မည္။ မရွင္း လင္းပါကသို႔မဟုတ္ မိမိကိုယ္တုိင္က ႏိုင္ငံေရးေရခ်ိန္နိမ့္၍ မသိျမင္ပါက တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာ အဖြဲ႔ကို ေမးရလိမ့္မည္။ရွက္ဖြယ္ရာကိစၥမဟုတ္ေပ။ အထီးအမ မသိျခင္းကသာ ရွက္ဖြယ္ ရာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ယၡဳလည္း ထပ္၍ေဖာ္ျပလိုက္ပါရေစ။ သစၥာေတာ္လွန္ေရးစာေပမဂၢဇင္း၏ အဓိ ကပန္းတိုင္သည္ အဘယ္မွာနည္း။ ဗမာျပည္စစ္အာဏာရွင္စနစ္ကို တစမက်န္ ဖ်က္သိမ္းေရး၊ ဒီမိုကေရစီလူမႈစနစ္(ျပည္သူ႔ဒီမုိကေရစီစနစ္) ထြန္းသစ္ေရးျဖစ္သည္။ ဒါပါပဲ စစ္အာဏာရွင္စ နစ္ကို ဘယ္သူေတြက အဘယ္သို႔ဖ်က္သိမ္းပစ္မည္နည္း။ ဗမာျပည္တြင္ရွိ အဖိႏွိပ္ခံ အညႇဥ္း ပန္းခံေနရေသာ လူမ်ဳိးစံုအမ်ဳိးသားျပည္သူလူထုႀကီးကသာ လူထုတုိက္ပြဲနည္း၊ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးနည္းျဖင့္ ဖ်က္သိမ္းပစ္ႏိုင္မွာျဖစ္သည္။ ကမၻာ့သမုိင္းမွာပဲၾကည့္ၾကည့္၊ ဗမာ့သ မုိင္းမွာပဲၾကည့္ၾကည့္ ထိုတိုက္ပြဲနည္းနာ ၂ ရပ္ကိုသာ ေတြ႕ရသည္။ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြး၊ အညံ့ခံ ဒူးေထာက္ျခင္းျဖင့္ လြတ္လပ္ေရးမရႏိုင္၊ ဒီမိုကေရစီေရးစနစ္သို႔ ကူးေျပာင္းမသြားႏိုင္ပါ။ ယင္း တို႔သည္ ဖိႏွိပ္သူအႀကိဳက္ ဖိႏွိပ္သူ၏ အာဏာၿမဲေရးအတြက္သာျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စစ္အာ ဏာရွင္စနစ္ဖ်က္သိမ္းေရး၊ ဖက္ဆစ္စစ္အုပ္စုဆန္႔က်င္ေရးအတြက္ တေန႔ၿပီးတေန႔တိုက္ပြဲ၀င္ ေနၾကသည့္ ျပည္သူလူထုအတြက္ သစၥာက ေထာက္ကူေဖးမသြားရန္ျဖစ္သည္။ အေမွာင္ထု ကို ၿဖိဳခြင္းရန္ သစၥာအလင္းျဖင့္ လမ္းျပပို႔ေဆာင္ေပးရန္သာျဖစ္သည္။ ခ်ဳပ္လုိက္လွ်င္လက္နက္ ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးႏွင့္ လူထုတိုက္ပြဲအတြက္ေတာ္လွန္ေရးစာေပျဖင့္ ေထာက္ကူအားေပးရန္ ျဖစ္သည္။

(၉)

ေတာ္လွန္ေရးစာေပဆိုတာဘာလဲ

ေတာ္လွန္ေရးဆိုသည့္ အဓိပၸာယ္ကို ပထမဆံုးဖြင့္ဆိုရလိမ့္မည္။ လူမႈစနစ္ေဟာင္းစ နစ္ေဆြးကို ဖ်က္သိမ္းၿပီးလူမႈစနစ္သစ္ႏွင့္ အစားထိုးတည္ေဆာက္ျခင္းသည္ ေတာ္လွန္ေရး ျဖစ္သည္။ တေျဖးေျဖးတသိတ္သိတ္ေျပာင္းလဲျခင္းမွ အရွိန္အဟုတ္ျဖင့္ေျပာင္းလဲျခင္းျဖစ္ သည္။ အေရအတြက္မွ အရည္အခ်င္းသို႔ ေျပာင္းလဲျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုေတာ္လွန္ေရးကို ထင္ ဟပ္သည့္စာေပ၊ ႏိုင္ငံေရးကိုထင္ဟပ္သည့္စာေပ၊ ပို႔ေဆာင္ေပးသည့္ စာေပသည္ ေတာ္လွန္ ေရးစာေပျဖစ္သည္။ အေပ်ာ္ဖတ္စာေပ၊ အညႇစ္အသတ္ အပစ္အခတ္စာေပႏွင့္ မိုးနဲ႔ေျမပမာ ကြာျခားသည္။ ေဗဒင္၊ လကၡဏာစာေပ၊ အရင္းရွင္စနစ္လက္ျဖစ္ အညႇီအေဟာက္စာေပ၊ ကာ မရာဂ စိတ္ႂကြစာေပႏွင့္ ကြာျခားသည္။ ဖိႏွိပ္အုပ္စုိးသူကို က်ားကန္ေထာက္ကူေပးေသာ ေဖာက္ျပန္သည့္စာေပႏွင့္ လံုး၀ျခားနားသည္။

ေတာ္လွန္ေရးစာေပသည္ ကမၻာ့လူ႔အဖြဲ႕စည္းအသီးသီးရွိ ေတာ္လွန္ေရးသမုိင္းေလွခါး ထစ္တုိင္းတြင္ ေတာ္လွန္စာေပသည္ ျပည္သူတို႔အတြက္ ဖူးပြင့္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ဗမာျပည္လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းတြင္လည္း ထိုနည္းတူေတာ္လွန္ေရးစာေပသည္ ဖူးသစ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ အတိတ္ကိုျပန္ ၾကည့္္ပါ။ ေတြ႕ပါလိမ့္မည္။ မၾကာေသးမီ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရး ေခတ္ႏွင့္ လြတ္လပ္ေရးေခတ္တြင္ ေတာ္လွန္ေရးစာေပမ်ားသည္ အမ်ဳိးသားစာေပအျဖစ္ႏွင့္ ပင္ ေနရာယူခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ နဂါးနီ၊ တာရာ၊ လင္းယုန္၊ လူထုဂ်ာနယ္၊ သတင္းစာ၊ ျပည္သူ႔အာ ဏာဂ်ာနယ္၊ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၏ စာေပမ်ား စသျဖင့္။

အဖိႏွိပ္ခံ၊ ေသြးစုပ္အျခယ္လွယ္ခံ၊ အႏိုင္က်င့္ခံရေသာ ျပည္သူလူထုတို႔လြတ္ေျမာက္ ေရးအတြက္ လမ္းျပေသာစာေပသည္ လက်ၤာအယူအဆႏွင့္ စာေပတြင္မေတြ႔ရ။ တနည္းအား ျဖင့္ ပေဒသရာဇ္စာေပႏွင့္ အရင္းရွင္နယ္ခ်ဲ႕စာေပတြင္ မေတြ႕ရ။ အဖိႏွိပ္ခံလူထုကို ကိုယ္စား ျပဳ ေသာ ျပည္သူ႔စာေရးဆရာတို႔၏ ျပည္သူ႔စာေပသည္သာ ေတာ္လွန္ေရးစာေပကို ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္သစၥာသည္ ေခတ္္ေလွခါးထစ္ထိပ္မ်ားတြင္ ထြန္းပခဲ့သည့္ ေတာ္လွန္ေရး စာေပအားလံုး၏ အေမြအႏွစ္ျဖစ္ေသာ စာေပသေဘာတရားကို ခံယူထားသည္။ ရယူသိမ္းေပြ႔ ထားသည္။

ခၽြင္းခ်က္ေတာ့ရွိသည္။ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ဖ်က္သိမ္းေရး၊ ဒီမိုကေရစီစနစ္ထြန္းသစ္ ေရး အတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ေနၾကေသာ ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုမ်ား၊ အဖိႏွိပ္ခံအမ်ဳိးသားျပည္သူ လူထုမ်ားကို ကိုယ္စားျပဳပါက လက္၀ဲမွမဟုတ္ အဘယ္ကဲ့သို႔ေသာ လက်ၤာသမား၏ စာေပ ျဖစ္ေစကာမူ ထိုမွတ္ေက်ာက္ျဖင့္ လကၡံကာသစၥာမဂၢဇင္းတြင္ အေလးအနက္ တေလးတစား ေဖာ္ျပေပးမွာျဖစ္သည္။

Labels:

posted by thitsarforce @ 9:31 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
About Me

Name: thitsarforce
Home:
About Me:
See my complete profile
Previous Post
Archives
Links
Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 Thitsar Template by Isnaini Dot Com