Other things |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus. |
Other things |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus. |
Other things |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus. |
Other things |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus. |
Other things |
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Duis ligula lorem, consequat eget, tristique nec, auctor quis, purus. Vivamus ut sem. Fusce aliquam nunc vitae purus. |
|
ညေနခင္းရဲ႕ အစြန္းမွာ ... |
Tuesday, August 7, 2007 |
ေအာင္မိုး၀င္း
ထာ၀ရရင္ခုန္ေစတဲ့ အလြမ္းေတြ တေပြ႔တပုိက္ထားရစ္ခဲ့ပါေပါ့လား... ... ... တေယာႀကိဳးေလးငိုေႂကြးေနတယ္၊ ဂစ္တာတလက္၊ အုတ္ခံုထက္မွာ အသက္ မရွိေတာ့ဘူး အလည္လြန္ေနတဲ့ အေမ့သား ဘယ္မ်ား သြားေနလဲကြယ္။
ေသနတ္သံေတြက လမ္းေထာင့္ဂုိေဒါင္ေတြ အထိ ထိမွန္ေနသည္။ ယမ္းနံ႔ေတြလား၊ အက်ဥ္း ေထာင္နံရံေတြကို မႈတ္ထုတ္ေနတဲ့ ေဆးလိပ္ခုိးေငြ႕ ေတြလား၊ က်ေနာ္ သဲသဲကြဲကြဲမသိ ခ်င္ေတာ့။
“ဒီဘက္မွာ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို လူ၀င္စား တေယာက္္က အရင္ဘ၀ကို ျပန္ေျပာေနသလိုမ်ဳိး ထင္ေနၾကသလား မသိပါဘူးဗ်ာ” တဲ့။
က်ေနာ့္ကား ဆက္ေမာင္း၍မရ။ ႏွင္းေတြ အဆုပ္လိုက္အဆုပ္လုိက္ ေဖြးေဖြးသိတ္က် ေနေသာ ပန္ဆန္ေဗးနီးယား (pensavinia) ၏ အေ၀းေျပးကားလမ္းမ လမ္းေဘးကိုထုိးဆင္းၿပီး ႏွင္းအက်ဲကိုေစာင့္ေနမိသည္။ လက္ႏွစ္ဖက္ကို ပြတ္ယူေနမိေတာ့ လေရာင္က တစက္ခ်င္း က်လာ သည္။ က်ေနာ္သိေနသည္။ လေရာင္က ပတ္၀န္းက်င္တခုလံုးကို တျဖည္းျဖည္း ဖမ္းစားသြားၿပီ ဆိုရင္ျဖင့္ ျဖဴေရာ္ေရာ္ညတခုမွာ က်ေနာ္ဘ၀တခုလံုး ဆြတ္ပ်ံ႕ကြဲရွစြာ ဖ႐ိုဖရဲလြင့္ စင္ေနေတာ့ မည္။ ကားစက္ႏႈိးဖို႔ႀကိဳးစားေပမယ့္ အမ်ဳိးအမည္မသိ ခံစားမႈတခ်ဳိ႕က က်ေနာ့္အာ႐ံု ကုိဆြံ႕အထား သည္။ ၿငိမ္သက္ေအးေဆးေနေသာ မနက္ခင္းေတြမွာ လူတေယာက္ပံုရိပ္က က်ေနာ့္ကို ျဖတ္ခနဲ လႈပ္ႏႈိးလိုက္သည္။ သူက မနက္ေစာေစာေတြမွာ လုပ္စရာရွိတာေတြကို ၿပီးေအာင္လုပ္တတ္သူ၊ သူလမ္းေလွ်ာက္ပံု၊ ညာဘက္မွာ လြယ္အိတ္ႀကီးတလံုး ျပံဳးေနပံု၊ ႐ုိး႐ိုးသားသား လွပေနေသာ စကားလံုးမ်ားက က်ေနာ့္တုိ႔ ကမၻာေလးထဲ ကၽြံ၀င္လာတတ္သည္။
“ကဲ ဘာမွ လုပ္မရတဲ့အခ်ိန္မွာ ၿငိမ္သက္စြာေနၿပီး ေလ့လာတည္ေဆာက္ေနတာလည္း ေတာ္လွန္ေရးလုပ္တာပဲမို႔လား ေမာင္ရင္တို႔ရ၊ ကိုယ္ေျပာတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ လီနင္ေျပာခဲ့တာ ပါ။”
သူက ဒါမ်ဳိးေတြလည္း ရသည္။ ေဆးလိပ္ခိုးေငြ႕ေတြနဲ႔၊ ဟာသသံေတြေႏွာၿပီး၊ က်ေနာ္ တို႔ပုန္းေအာင္းေနရသည့္ ေနရာေလးကို လာလာအားေပးတတ္သည္။ ေနာက္ေတာ့ ခပ္ေအး ေအးစီးေနသည့္ စမ္းေခ်ာင္းေလးေဘးမွာ ေက်ာက္သေျပပင္ေတြေရေလာင္းေနသည့္ ညေန ခင္းေလးမွာ သူကဗ်ာေတြ၊ ပံုတိုပတ္စေတြ၊ ေက်ာင္းသားတပ္ဦးသီခ်င္းေတြ က်ေနရစ္ခဲ့သည္။ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ တိမ္ျမႇဳပ္ေနေသာ ေန႔ရက္ေတြ၊ ရွင္သန္ေနေအာင္၊ အထီးက်န္ျဖစ္မေနေအာင္၊ သူက ဖန္တီးေနေပးခဲ့သည္။ အဲဒီတုန္းက သူက က်ေနာ္တို႔သူငယ္ခ်င္းတခ်ဳိ႕၏ နာမည္ေတြကုိ သူက သိတာမဟုတ္၊ ဒါေပမယ့္ မိတ္ေဆြတေယာက္ရဲ႕ ဖိတ္ၾကားမႈေၾကာင့္ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ သင့္ေန သည့္ လူငယ္ေတြကို အားေပးဖို႔ ဟုိးအေ၀းႀကီးက တကူးတက လာသူ။
ဘ၀မွာ မ်ားမ်ားစားမလိုပါဘူး ဆရာရယ္
ရန္သူစစ္စစ္နဲ႔
မိတ္ေဆြစစ္စစ္ ... ဒီႏွစ္ခုပဲလိုတာပါ။
က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ျပန္ေတြ႕ၾကတုန္းက ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆရာတေယာက္၏ ကဗ်ာကုိ က်ေနာ္က ရြတ္ျပတတ္သည္။ “ဒါျဖင့္ရင္ ေမာင္ရင္ရယ္ စစ္ပြဲစစ္စစ္ေတြျပင္ဖုိ႔ ေလာေလာ ဆယ္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ရွာစမ္းတဲ့။ အဲဒီမွာ ကုိယ္တို႔ရဲ႕ မိတ္ေဆြေတြအေၾကာင္း ရန္သူေတြ အအေၾကာင္း တ၀ႀကီးသြားေျပာရေအာင္”
သူက မရ၊ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ႀကီးထဲက ႐ႈပ္႐ႈပ္ေထြးေထြး လမ္းဆံုထိပ္က ေကာ္ဖီဆုိင္ကုိ အင္းစိန္ဘိုကုန္းထဲက ဗံဒန္ရြက္ေတြေႂကြေသာ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ေတြအျဖစ္ ေျပာင္းလဲပစ္သည္။ ဖေလာ္ရီတာဘက္က ကမ္းေျခေတြကို ေတာင္သမန္အင္းက မယ္ဆယ္ပင္ေတြလို သူ အလြမ္းေတြ ေမ်ာခ်ၾကည့္ေနမိသည္။
သူ႔ရင္ထဲမွာ ပန္းခ်ီဆရာ ယဥ္မင္းပိုက္ရွိေနရမည္။
တမာပင္ေတြေအာက္မွာ သူ႔ကိုေမွ်ာ္ေနသည့္ ၾကည္ေအာင္၊ ကိုေလး၊ ေမာင္တင္ဆင့္၊ ဆူးငွက္၊ ေအာ္ပီက်ယ္၊ ႏုႏုရည္(အင္း၀) တို႔ဆီ ျပန္ေရာက္ေနေရာ့မည္။ သူက စာေပအႏုပညာ ကိုမည္သည့္ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္းေအာက္ လက္ထဲ ထည့္ေပးမည့္သူမဟုတ္၊ စာေပအႏုပညာ ကိုနားမလည္သည့္ တခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံေရးသမားေတြႏွင့္ ေတြ႕လွ်င္ သူစိတ္ညစ္တတ္သည္။ တခါတုန္းက နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ ကြင္း(စ္)ထဲက လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ထဲမွာ ႏုိင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္းက ပုဂၢိဳလ္ တေယာက္က က်ေနာ္တို႕စာကား၀ုိင္းထဲ၀င္လာၿပီး သူေျမေအာက္လႈပ္ရွားမႈ လုပ္ေနေၾကာင္း၊ ျပည္တြင္းက ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ဘယ္လိုပိုက္ဆံေထာက္ပံ့ေနေၾကာင္း၊ က်ေနာ္တို႔ကိုလည္း ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းမွာ ပိုလုပ္ဖို႔လုိေၾကာင္းစာလာခ်ေနသည္။ ဆရာဂ်မ္းနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ တေယာက္ မ်က္ႏွာ တေယာက္ၾကည့္ေနမိသည္။ သူက ေရေႏြးကိုမႈတ္ေသာက္ရင္း
“ဒုကၡပါပဲ ေျမေအာက္လႈပ္ရွားမႈကို ေကသီပန္ေသြးေဆးေၾကာ္ျငာေရာင္းေနသလို လာေရာင္း ေနတဲ့သူနဲ႔ လာေတြ႕ေနတာကိုး”
သူက တိုးတိုးေလးၿငီးသည္။ က်ေနာ္တို႔က ထုိသူ႔ကိုဘာမွျပန္မေျပာမိ၊ အာ႐ံုထဲက ထုတ္ပစ္ လိုက္မိသည္။ ဘာသာစကားမတူ၊ ရင္ခ်င္းအပ္လို႔မရသည့္ ထုိသူႏွင့္ သံတမန္ေရး စကားလံုး အခင္းအက်င္းလည္း မလုပ္မိေပမယ့္ ထုိသူက စိတ္ညစ္ေနသည့္ ဆရာဂ်မ္းမ်က္ႏွာကို အလုိက္ မသိ ေနာက္ထပ္အေၾကာင္းအရာတခုကို ဆက္ေျပာေနျပန္သည္။
“ဒီမယ္ေမာင္ရင္ ရာဇာေန၀င္းကို ဒီေန႔ေခတ္လူငယ္ေတြႀကိဳက္တယ္၊ လူငယ္ေတြ ႀကိဳက္ရင္ ကုိယ္လည္း ၾကည့္စရာအေၾကာင္းမရွိဘူး။ မုန္းစရာမရွိဘူး။ သူ႔အေတြးအေခၚက ႐ုိး႐ိုးေလးနဲ႔ သစ္ေနသည္။
“လူငယ္ေတြႀကိဳက္ရင္ သူက မုန္းစရာအေၾကာင္းမရွိ။ သူလည္းႀကိဳက္သည္။” တဲ့။
ႏွလံုးသားကို ရွင္းရွင္းေလးထုတ္ျပသည္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူ႔အိမ္ေရွ႕တံတားေလးေပၚမွာ ဗဒင္ လုိ႔ျဖစ္လာမည့္ လူငယ္တေယာက္ အေႏွာင္အဖြဲ႕မဲ့ စိတ္လြတ္ကုိယ္လြတ္ ဂစ္တာတီးၿပီး တညလံုးအိပ္ဖူးသည္။ လြယ္အိတ္တလံုးႏွင့္ ျပံဳးျပံဳးႀကီး ျပည္သူေတြကို လက္ဖက္ရည္ ဆုိင္လမ္းမွ ဆီးႀကိဳႏႈတ္ဆက္ေနသည့္သူ႔ကို အင္းစိန္ေထာင္သူကုန္းက ကရင္ကလည္း ခ်စ္သည္။ ခရစ္ယာန္ ကလည္း ခ်စ္သည္။ သူရဲ႕ဘာသာတရားက ကဗ်ာနဲ႔ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္ေနေတာ့ သူက အကုသိုလ္ နည္းသည္။
ေဟာ ...
ညေနခင္းရဲ႕ပုစြန္ႏွစ္ေရာင္ႏွင္းဆီတလံုး
ေက်ာကုန္းေပၚက ျပဳတ္က်သြားပါပေကာ
ျပန္ေတာ့ညီမေလးရယ္ ... ငါမွာေတာ့ အေမေပးလိုက္တဲ့
ေဆးလိပ္ေတြကို ဖြာ႐ႈိက္ရင္းနဲ႔ ...
ေဘာလံုးကြင္းေလးေဘးမွာ စက္ဘီးကေလးကိုရပ္ၿပီး ေျမဇာျမက္ကေလးကိုႏႈတ္လို႔ ...
ခပ္လွမ္းလွမ္းအက်ဥ္းေထာင္ေလးဆီက ခ်စ္သူေကာင္ေလးေပၚလာမလားလို႔ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေန သည့္ ေကာင္မေလးတေယာက္အေၾကာင္းကို ေရးဖြဲ႔ထားသည့္ ေမာင္ရွင္ေစာ၏ ကဗ်ာအေၾကာင္း ကုိ ရြတ္ျပတုန္းက က်ေနာ္တို႔၏ေနာက္ဆံုးေတြ႔ဆံုမႈပဲ ျဖစ္လာလိမ့္မည္။ သူ႔သမီး မမိုးခ်ဳိသင္းက
“ေဖေဖကေလ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ထဲက ေက်ာင္းသားသမဂၢဆီ က်မသြားမယ့္ေန႔က သူ ကုိယ္တုိင္ပင္နီအကၤ်ီေလး၀တ္ေပးၿပီး ကားဂိတ္အထိလိုက္ပို႔ေပးခဲ့တာ”
ကလီးယား၀ါတာၿမိဳ႕ထဲက ကိုသန္း၀င္းေအာင္အိမ္မွာ ရဲရဲရင့္ရင့္အတိတ္ေတြ လႈိင္းထ ၿပီးျပန္တက္လာသည္။ အဲဒီေန႔က ကဗ်ာဆက္မရြတ္ျဖစ္၊ ဆရာစြမ္းႏွင့္ ဆရာတင္မိုး ႏွစ္ေယာက္ စလံုးက မႏၱေလးအလြမ္းေျပသီခ်င္းဆိုရေအာင္တဲ့
ရဲေဘာ္တို႔ ...
ၿငိမ္းခ်မ္းစြာစာသင္ေရး ... ေပး ... ေပးေလ
အဆင့္အတန္းျမင့္ေသာ ပညာေရး ... ေပး ... ေပးေလ
ေက်ာင္းသားအခြင့္အေရး ကာကြယ္ေပး ... ေပး ... ေပးေလ
ေက်ာင္းသားတပ္ဦးသီခ်င္း၊ ေရနံေျမအေရးေတာ္ပံုသီခ်င္း၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးသီခ်င္း ေတြ... ေႏြဦးဆိုတဲ့ ထိုးခြဲပ်ံ၀ဲေနခဲ့သည္။ သူ႔စိတ္က ေက်ာင္းသားတပ္ဦး ရဲေဘာ္တခ်ဳိ႕ဆီ ျပန္ေရာက္ေနမည္။ တမာရြက္ေတြ ၀ဲလြင့္ေနသည့္ မႏၱေလးတကၠသိုလ္ေရွ႕က လမ္းေတြေပၚမွာ ခြပ္ေဒါင္းအလံကိုင္လာသူေတြအေၾကာင္း စာေၾကာင္းေတြ စီေနမည္။
ငယ္ငယ္က လီနင္နဲ႔ေတြ႕တယ္၊
ႀကီးလာေတာ့ လင္ကြန္းကိုေတြ႔ခ်င္တယ္။
---------------
အမွန္ေတြ အမွားလိုျဖစ္၊ အခ်ဳိေတြ အခါးလိုျဖစ္
မိုးမေသာက္ေသာႏွစ္မ်ား၊ ကြန္ျမဴနစ္ဆန္႔က်င္ေရးလူႀကီးမင္းသုိ႔ ... စေသာ ကဗ်ာမ်ား အပါအ၀င္ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ကဗ်ာမ်ားထြက္လာေတာ့ တခ်ဳိ႕က မွတ္ခ်က္ေပးၾကသည္။ ေမာ္ဒန္ ကဗ်ာဆရာေတြက“ ဆရာတင္မုိးက က်ေနာ္တို႔ထက္ ေမာ္ဒန္ျဖစ္ေနပါလား”လို႔ ေကာက္ခ်က္ ခ်ၾကသည္။
ဘီဘီစီအင္တာဗ်ဴးတခုမွာ ဆရာေမာင္သာႏိုးက
“ကိုတင္မိုးကဗ်ာေတြက ဗမာျပည္တုန္းက ကဗ်ာေတြနဲ႔ အမ်ားႀကီးေျပာင္းသြားတယ္” တဲ့ က်ေနာ္က သူ႔စကားကို ဆက္ေျပာၾကည့္ခ်င္သည္။
“မွန္တာေပါ့ဆရာရယ္ ရွစ္ေလးလံုးမွာ ရဲရဲေတာက္မယ္လို႔ထင္ထားတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ေနတဲ့ ဆရာႀကီးေတြက ထြက္မလာပဲ ေခတ္ကို႐ုိး႐ုိးေလးေတြးၿပီး မတရားမႈကိုရွင္းလင္း ဆန္႔က်င္ျပ တဲ့သူက “ဆရာတင္မိုး”ျဖစ္ေနခဲ့တယ္မို႔လား ... က်ေနာ္တို႔ေခတ္မွာ ျပတ္ေနတဲ့ဂစ္တာႀကိဳးကို ဆက္ဖို႔လည္း အလည္လြန္ေနတဲ့ အေမ့သားေတြ အိမ္ကိုၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းျပန္ရဖို႔သူက ကမၻာ ေျမေပၚမွာ ခုိင္ခိုင္ခန္႔ခန္႔ရပ္ခဲ့တာမဟုတ္လား။”
ႏႈတ္ဆက္ဂါရ၀
ႏွင္းေတြကလည္း အရင္ႏွစ္ေတြလိုပါပဲဆရာဂ်မ္း
ၿမိဳ႕ေလးတခုေပၚဆီ အရွိန္ျပင္းျပင္းက်လို႔
ရက္အင္ဒီယန္းေတြရဲ႕ ခံတပ္ေဟာင္းေတြ ၿပီးေတာ့ တခ်က္တခ်က္ ... ဟုိး ... ေတာင္တန္း ေတြဆီက စူးစူးရဲရဲေအာ္သံေတြ
“ငါတုိ႔ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးေျမအတြက္”
က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းက
“ငါတုိ႔႐ိုးရာမွာ တုိက္ပြဲတခုခုကို သြားရင္ျဖစ္ျဖစ္၊ ရဲေဘာ္တေယာက္က်ဆံုးရင္ျဖစ္ျဖစ္၊ ၀ိညာဥ္သစၥာထပ္ထားတဲ့ပြဲေတာ္တခုလုပ္ေလ့ရွိတယ္။ ဟုိးေရွးအစဥ္အဆက္တည္းက တိုက္ပြဲ ၀င္ လာတဲ့ ငါတို႔ရဲ႕နတ္ဘုရားေတြ၊ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ငါတို႔ဆီကိုေရာက္လာၿပီး ေကာင္းမြန္တဲ့ ဆုလဒ္ ေတြ၊ အင္အားေတြ ငါတို႔ကိုခ်ီးျမႇင့္ေပးၿပီး တိုက္ပြဲကို အဆံုးသတ္ေအာင္ျမင္ေအာင္ တုိက္ဖို႔ေပ့ါ”
သူ႔အမ်ဳိးသမီးက ၀ါးက်ည္ေထာက္ဘူးေလးထဲ ထည့္ထားတဲ့ ေကာက္႐ုိးက်စ္အေမႊး တိုင္ေလး ကို တေဂ်ာက္ေဂ်ာက္ေခါက္လုိက္ၿပီး က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းက မီးကိုစတင္ေမႊးလိုက္တယ္။ သူ႔ပါးစပ္ က သီခ်င္းသံလုိလို ရြတ္ဖတ္သဇၨ်ာယ္သံလိုလို ၿပီးေတာ့ မီးခုိးေငြ႔ေတြကို လက္ခုပ္ေလးထဲဖမ္းယူၿပီး က်ေနာ့္ေဘးက နံရံေပၚ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ဦးေခါင္းဆံေတြေပၚ က်ဲျဖန္႔ လုိက္တယ္။ က်ေနာ္ၾကက္သီးထ သြားသလို ... လႈိက္ကနဲ ...
ျမင္း႐ုိင္းခြါသံေတြ က်ေနာ္ၾကားေနရတယ္။ ေသနတ္သံက်ည္ဆံေတြက တရစပ္ထိမွန္ေနတဲ့ ႏွင္းဆီလေရာင္ပ်ဳိးခင္းေတြေပၚ ကဗ်ာေတြကိုဆြဲထုတ္ေနတဲ့ လူတေယာက္ရဲ႕အရိပ္ကို ေတြ႔လုိက္ရ တယ္။ “ေအာ္ဆရာရယ္ တိုက္ပြဲၾကားမွာဘယ္အထိမ်ား အလည္လြန္ေနအံုးမွာလဲ”
ေအာင္မိုး၀င္း
(၀ရမ္းေျပးျဖစ္ေနခဲ့၊ ျဖစ္ေနသူေတြကိုယ္စား ... ေက်းဇူးတင္ဂါရ၀ႏႈတ္ဆက္စကားပါ ဆရာ .. အေမွာင္ထဲမွာ မ်က္ရည္မက်ခ်င္ပါဘူး။ လေရာင္တစက္က်ခဲ့ဘူးတဲ့ .. စမ္းေခ်ာင္းေလးေဘးမွာ ..... က်ေနာ္ေလ ..... ) Labels: အက္ေဆး/၀တၴဳတို |
posted by thitsarforce @ 8:24 AM  |
|
|
|
|